Pressnitztalbahn aneb Příšovická (dnes muzeální) železnice byla původně dráhou s rozchodem 750 mm, která vedla z Jöhstadtu kousek za našimi hranicemi až do Wolkensteinu. Postavena byla za účelem odvozu - přívozu zboží a surovin údolím říčky Přísečnice až k napojení na "velkou" železnici ve Wolkensteinu a samozřejmě také k přepravě cestujících. Dráha byla jako spousta jiných úzkokolejek zrušena kvůli konkurenci silniční dopravy a také špatný stav svršku. Likvidace probíhala v 80. letech minulého století. Po změně poměrů se čerstvě zruše...
vícePressnitztalbahn aneb Příšovická (dnes muzeální) železnice byla původně dráhou s rozchodem 750 mm, která vedla z Jöhstadtu kousek za našimi hranicemi až do Wolkensteinu. Postavena byla za účelem odvozu - přívozu zboží a surovin údolím říčky Přísečnice až k napojení na "velkou" železnici ve Wolkensteinu a samozřejmě také k přepravě cestujících. Dráha byla jako spousta jiných úzkokolejek zrušena kvůli konkurenci silniční dopravy a také špatný stav svršku. Likvidace probíhala v 80. letech minulého století. Po změně poměrů se čerstvě zrušené železnice ujali dobrovolníci, začali vše opravovat a znovu budovat trať. V r. 2000 vyjel na část trati první vlak a dnes se vláčkem můžete svézt z Jöhstadtu do Steinbachu. Na trati jezdí většinou parní vlaky, často tažené známými "Meyerkami". Personál umí obstojně česky, lze zde platit korunami a po cestě můžete navštívit zajímavá místa. Za všechny jmenuji výtečnou restauraci "Am Wildbach" poblíž Wildbachu, u nádraží Schlössel je možno si prohlédnout halu, kde jsou odstaveny historické vozy a parní lokomotivy Pressnitztalbahnu, dále doporučuji návštěvu stříbrorudné štoly Andreas-Gegentrum-Stollen nebo starou tavící pec. Za procházku stojí i samotné okolí tratě, zvláště pak na podzim, kdy vše hraje krásnými barvami. A jak se k této železnici dostanete? Po svých přechodem v Černém Potoku, autem přes Boží Dar, Vejprty nebo Horu Sv. Šebestiána.
Objednat výrobky Scenerie s touto fotografií
- ukázka výrobků