Lesná železnička Katarínka vznikla v roce 1997 jako připomínka rozsáhlé úzkorozchodné sítě grófa Pálfyiho mezi Smolenicí a Dobrou Vodou, zrušené v roce 1964. Původně vznikla jako malá ukázka lesní železnice na dvorku bývalé grófské hájenky, jen pár desítek metrů nad zříceninami kláštera sv. Kataríny. Na tento "pomník" byly většinou použity artefakty, nalezené na různých místech bývalé železničky. Postupně se však několikametrový úsek trati začal rozrůstat a dnes už majitelé jezdí po cca 300 m a další desítky metrů už jsou připrave...
víceLesná železnička Katarínka vznikla v roce 1997 jako připomínka rozsáhlé úzkorozchodné sítě grófa Pálfyiho mezi Smolenicí a Dobrou Vodou, zrušené v roce 1964. Původně vznikla jako malá ukázka lesní železnice na dvorku bývalé grófské hájenky, jen pár desítek metrů nad zříceninami kláštera sv. Kataríny. Na tento "pomník" byly většinou použity artefakty, nalezené na různých místech bývalé železničky. Postupně se však několikametrový úsek trati začal rozrůstat a dnes už majitelé jezdí po cca 300 m a další desítky metrů už jsou připravené na vybudování. Po kolejích jezdí vlastní krásně opravenou BND 30 zvanou Danka a na opravu čeká pronajatá BN 30 Azor. Z dalších vozidel zmíním repliky dvou osobních vozů z bývalé pionýrské železnice v Trnavě, repliku původního krytého nákladního vozu "Z" a zrestaurovaný původní osobní vagonek za drezínu. Byla také postavena jednokolejná výtopna karpatského typu pro dvě lokomotivy. Jízdy se zde konají nepravidelně, po dohodě s provozovateli. Na železničku se autem dostanete po silnici od Trstína na Dechtice, z obce Naháč pak pěšky po modré turistické značce. Další možností je pokračovat dále na Dechtice a po cca 1,5 km u cedule Katarínka odbočit vlevo na polní cestu. Dojet se dá pouze na hranice CHKO, odtud pak dále po stejné cestě cca 1 km pěšky.
Objednat výrobky Scenerie s touto fotografií
- ukázka výrobků